سالم کالا
 

متاسفم - این محصول دیگر در دسترس نیست

برنج سفید ارگانیک دارامان 900گرم

محصول : برنج دارامان – در دشت مغان نوع گواهی اخذ شده / روند تولید :دارای گواهینامه در حال گذار به ارگانیک از شرکت بیوسان گواه / استاندارد ایران -۱۱۰۰۰ وزن دربسته بندی : ۹۰۰ گرم توضیحات : این محصول از مزرعه سرسبز دارامان واقع در دره رود اردبیل – گرمی گشت و برداشت شده است.به صورت سنتی بوجاری و سورتینگ و توسط افراد بومی دست چین و سپس بسته بندی شده است.
تولید کننده: دارامان
وضعیت موجودی: اتمام موجودی
ریال

برنج از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان است. نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند. هم‌اکنون «ده‌ها هزار نوع برنج» در جهان وجود دارد، اما اینها در دو زیرگونه کلی جای می‌گیرند. دو زیرگونه اصلی شامل برنج «جاپونیکا» با نام علمی Oryza sativa japonica و برنج «ایندیکا» با نام علمی sativa indica می‌شوند.

فصل بریدن برنج در روستای گلرودبار لاهیجان – گیلان

شواهد پیدایشی نشان می‌دهد که برنج در ۸۲۰۰ – ۱۳۵۰۰ سال پیش در دره رودخانه پرل چین سرچشمه گرفته است. پیشتر، اسناد باستانشناسی حدس می‌زدند که برنج در دره رودخانه یانگ تسه در چین اهلی شده باشد. برنج از آسیای شرقی، به مناطق جنوبی تر و آسیای جنوبی گسترش یافت. برنج به اروپا از آسیای غربی و به آمریکا توسط استعمارگران اروپایی معرفی شد.

فواید برنج برای سلامتی شامل تامین انرژی سریع و فوری، فعالیت خوب دستگاه گوارش، تثبیت سطح قند خون و فراهم کردن منابع لازم ویتامین B۱ برای بدن می‌باشد. سایر فواید آن عبارتند از مراقبت‌های پوستی، مقاومت دربرابر مشکلاتی مثل فشارخون بالا، اسهال خونی و بیماری‌های قلبی. برنج یکی از عمده‌ترین موادغذایی در اکثر کشورها به شمار می‌رود که بیش از نیمی از جمعیت جهان را سیر می‌کند.

برچسب های محصول