سالم کالا
 

تولیدکنندگان محصولات ارگانیک ، نیازمند راستی آزمایی هستند

دوشنبه, 10 اردیبهشت 1397

تولیدکنندگان محصولات ارگانیک ، نیازمند راستی آزمایی هستند

 

 
محمودرضا شایسته که شرکتی ترویجی کشاورزی و محیط زیستی را دایر کرده است در مصاحبه  با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برای ترویج بیشتر محصولات سبز و ارگانیک، نهادهای دولتی و رسانه ها باید دست بکار شوند.
وی ادامه داد: انجمن های فعال در این حوزه در تلاش هستند تا با برقراری ارتباط با کشاورزان فرهنگ استفاده از کودهای غیر شیمیایی و سموم سازگار با محیط زیست را ترویج دهند.
شایسته گفت: برای ترویج این مهم نیازمند سرمایه گذاری هستیم که با همکاری متقابل نهادهای دولتی و شرکت های تولید کننده میسر می شود.
وی با اشاره به حضور رسانه ها در ترویج بیشتر محصولات سالم و محیط زیستی افزود: برای اینکه بتوانیم شعار محصول سالم از مزرعه تا سفره را محقق کنیم، تلاش های بسیاری کرده ایم اما چالش هایی هم پیش روی ما وجود دارد که رسانه ها در حل آن تاثیر گذارند.
این فعال محیط زیستی ادامه داد: مصرف کودهای شیمیایی در مراحل ابتدایی باعث افزایش محصول می شود و بری کشاورزان جذابیت بیشتری دارد ولی در عمل آسیب های بسیاری به منابع خاکی کشور می رساند، علاوه بر این بسیاری از کشاورزانی که محصولات سبز و ارگانیک تولید می کنند با مشکل راستی آزمایی مواجه اند.
وی افزود: مرجع معتبری برای تایید محصولات سالم کشاورزی و باغی وجود ندارد و از همین رو مصرف کننده برای خرید این محصولات با قیمت های بالاتر اطمینان نمی کند.
شایسته گفت: ایجاد فضاهایی مانند باشگاه های مشتریان، بازاریابی در فروشگاههای زنجیره ای و .. برای اطمینان دهی به مشتریان و رواج مصرف محصولات سالم برای ترویج فرهنگ حمایت ازمحیط زیست امری ضروری است.
ارسال نظر