سالم کالا
 

متاسفم - این محصول دیگر در دسترس نیست

دانه چیا اُرگانیک

250 گرمی، OAB
وضعیت موجودی: اتمام موجودی
ریال

salvia hispanica یا همان گیاه دانه چیا درقاره آمریکا کشت و مصرف میشود.

اندازه این گیاه تا ۱٫۷۵ متر نیز می رسد که که سرشار از فیبر و امگا۳ بوده که به عنوان مکمل غذایی می توان هرروز از ان به مقدار ۲۵ گرم مصرف کرد.بسته به سلیقه افراد این دانه ها می توانند صبح،همراه با صبحانه،ناهار،شام و یا همراه با نوشیدنی ها و نان مصرف شوند.

افرادی که با ورزش سر و کار دارند میل زیادی به استفاده از این دانه دارند؛چه قبل از شروع ورزش و چه بعد از ان.این دانه با داشتن مواد مغذی زیاد انرژی لازم  را برای ورزشکاران مهیا می کند.

با مصرف این دانه متابولیسم و سوخت و ساز ورزشکاران افزایش یافته و کمک به هرچه بهتر انجام دادن ورزش می کند.همچنین مصرف این دانه بعد از ورزش نیاز بدن به بازیابی انرژی را تسهیل میکند.

مصرف این دانه با نوشیدنی های طبیعی یا لبنیات و نان توصیه می شود.این دانه سرشار از مواد مغذی بوده و به نوجوانان،جوانان وافراد ورزشکارتوصیه می شود این دانه را در رژیم غذایی خود بگنجانند.این دانه برای لاغری،گزینه مناسبیست  و تا به حال هیچ مورد منفی از این دانه گزارش نشده.
 

دانه چیا و ورزشکاران

دانه چیا به عنوان یک غذای برتر در میان مردم و ورزشکاران شناخته شده است.  دانه چیا غذای اصلی جنگویان آزتک بود دانه ی چیا در میان این قوم به غذای دوندگان یا غذای جنگ جویان معروف بود. جنگجویان آزتک یک کیسه کوچک دانه چیا هیمشه همراه داشتند و معتقد بودند با مصرف یک قاشق دانه چیا انرژی مورد نیاز روزانه شان تامین می شد.

 

دانه چیا دانه ی دوندگادن

۱ دانه چیا کلید هیدریتاسیون

هیدریتاسیون : به معنی رساندن آب به بدن فردی است که دچار اتلاف مایعات شده است.

همیشه هیدراته بمانید این قانون طلایی دوندگان است که با دانه ی چیا این امر تحقق می یابد . زیرا دانه های چیا  قادراند ۹ برابر بیشتر از وزنشان آب جذب می کنند.

۲ کاهش التهاب و درد مفصلی: دویدن مسافت های طولانی باعث فشار به اندام ها می شود . امگا ۳ موجود در دانه ی چیا باعث کاهش التهاب های مفصلی پس از تحمل فشار ناشی از دویدن  می شود . اضافه کردن دانه چیا  فقط التهاب مفاصل را کاهش نمی دهد بلکه روند بهبودی  بدن را نیز سرعت  می بخشد.

۳ جلو گیری از گرفتگی عضلات:  یک از اتفاقات شایع میان ورزشکارانگرفتگی عضلات است ، که به اعتقاد پزشکان ورزشی گرفتگی ناشی از  کمبود پتاسیم بوده و همیشه خوردن موز را پیشنهاد می کنند و اما دانه چیا ۲ برابر بیشتر از موز  دارای پتاسیم بوده  و از گرفتگی عضلات جلو گیری می کند.

۴ دویدن طولانی مدت: گاهی اوقات همه ما می خواهیم مسافت های بیشتر را بدویم . که با مصرف دانه چیا این امر امکان پذیر است . دانه های چیا با کند کردن روند تبدیل کربوهیدرات به شکر ، سوخت بدن را به مدت طولانی تامین خواهند کرد.

 ۵ افزایش انرژی: دانه های چیا در حال حاضر منبع شگفت انگیزی از انرژی طبیعی محسوب می شوند  دانه های چیا را به رژیم غذایی روزمره خود اضافه کنید تا اثرات فوق العاده آن رابهره مند شوید . دانه چیا برای هر سطح از دونده ها بسیار مفید است.

چیا گیاهی از خانواده نعناعیان است.که در مکزیک و آمریکا رشد می کند. دانه چیا یک پروتئین کامل محسوب می شود زیرا سرشار از فیبر، امگا ۳، کلسیم و آنتی اکسیدان های فراوانی است.

یک گزارش منشر شده در وبلاگ سلامتی هاروارد نشان داده است ، در رژیم غذایی حیواناتی که از دانه ی چیا استفاده شده LDL کلسترول بد کاهش و HDL  کلسترول خوب افزایش یافت . هم چنین خوردن مقدار زیادی دانه ی چیا باعث کاهش ترگلیسرید ( سطح چربی خون ) می شود. در بررسی ۲۰ نفر از افراد مبتلا به دیابت  ، دانه چیا  به شرکت کنندگان کمک کرد تا گلو کز خون را کنترل کنند  و  فشار خون  و ریسک بیماری های قلبی در آنها کاهش یابد نتیجه این مطالعه در مجله  انجمن دیابت آمریکا نیز منتشر شد.

امگا ۳ و آنتی اکسیدان های موجود در دانه ی چیا  بسیار سالم هستند . اما محتوای فیبر موجود در دانه ی   چیا  است که بسیار سودمند است مصرف دانه ی چیا باعث کاهش میزان  گلو کز در  خون می شود . که این امر  باعث کاهش اشتها میشود.

دانه های چیا را می توان در آب ، شیر اضافه کرد تا حالت ژله ای پیدا کندو به عنوان  بهترین جای گزین تخم مرغ استفاده کرد.دانه های چیا را هم چنین می توان در سوپ ها ، سس سالاد ، و یا کوکی استفاده کرد

یکی از کاربران انجمن دیابت آنلاین آمریکا اظهار داشته که مصرف دانه های چیا باعث تثبیت  قند خون  او شده و از دانه ی چیا به عنوان دانه ی معجزه آسا نام برده است .
مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند، محصولات زیر را نیز خریده اند:

سرکه سیب ارگانیک

بطری 850 سی سی، دارامان
ریال