سالم کالا
 

آیا برای مقابله با‌ بیماریها باید از دعا کمک بگیریم؟

آیا برای مقابله با‌ بیماریها باید از دعا کمک بگیریم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آنچه از دعا برای افراد عادی ایجاد می شود نباید باعث عدم توجه به استفاده از علوم جدید برای کنترل بیماری ها باشد، هرچند ممکن است به آن توجه نداشته باشند.

همچنین دعاکردن اثر وضعی خود را خواهد گذاشت هرچند خواننده دعا متوجه آن نباشد.

هرچقدر دعا دارای مفاهیم بالاتری باشد و‌آهنگین خوانده شود(مانترای قوی تر) و شرایط مکانی و زمانی خوبی برخوردار باشد (مانند اماکنی که بیشتر‌مردم برای همین کار جمع می شوند) و جمعی خوانده شود، اثرش بیشتر است.

اما دعا چه اثری دارد؟

این‌نکته ای است که در ادامه به آن‌می پردازیم.

دعا در دین بعنوان یادآوری آن است که خالق هستی بخشی‌وجود دارد که به ما انرژی برای زیستن و حیات داده است و به آدم اولین چیزی که آموخت علم بود که به رخ فرشتگان نیز کشیده شده است.

 سپس‌ دعا می آموزد که در مواجهه با سختیها دچار استرس نشویم و با توکل و تمرکز بر روی همین علم می توانیم مشکلات را با عقل و تدبیر حل کنیم.

دعا به ما تمرکز را می آموزاند.

در طب مکمل برای درمان بیماری ها بحث از بالا بردن سطح انرژی مثبت و پایین آوردن سطح انرژی‌منفی است‌که یکی از پنج علم مورد تایید در دانش بشری است.

تمرکز مراقبه‌و دعا بصورت یک‌مانترا‌در بهبود وضعیت چاکراها کمک کرده سطح انرژی و ایمنی بدن را بالا برده و هاله های انرژی اطراف بدن را‌که دچار پارگی‌هایی می‌شوند و حکم سپر دفاعی را دارند ترمیم میکند.

تکنیکهای زیادی برای این‌موضوع در انرژی درمانی در سیستمهای یوگا، ریکی و فالو‌گنگ و... وجود دارد

ورزشهایی مانند تای چی و‌کنگ فو از همین امکان درون بشر استفاده می کنند برای بالا بردن قدرت ضربه ها و به هم ریختن ذهن رقیب.

پس دعا با ایجاد آرامش و بهبود وضعیت انرژیتیک بدن‌کمک میکند تا سایر درمانهای علم کلاسیک و متداول بهتر عمل کند و بیماری های روانی و‌استرسهایی که برای ما در مقابله با بیماری‌ ایجاد می شود بهبود یابد.

می توان گفت بعداز علوم بیولوژیک و هسته ای درآینده شاهد حملاتی از سوی علوم برخاسته از این علوم بسیار‌کهن و به اصطلاح غریبه خواهیم بود.

اما دعا سپر دفاعی محکمی است در مقابل این علوم که بارها ثابت شده است.

علم در کنار دعا و توکل به خالق آفرینش که برای حل مشکلی راه حلی را هم خلق کرده بهترین راه‌مبارزه با هر‌ دشمن و بیماری است.

همچنین‌در دعا ما می آموزیم‌که دنیا ارزش احتکار و برخوردهای سودجویانه را ندارد و جان آدمی زاد ارزش داشته و خداوند حاضر‌و‌ ناظر عالمیان است.

دعا تذکری است که ما انسانی تر زندگی‌کنیم و به فکر‌هم نوع خود باشیم.

 در اسلام همه این مجموعه بی‌نظیر و ترکیبی از این تکنیکهای پیشرفته همراه با مفاهیم‌متعالی در نماز به اوج خود می رسد که در جای خود نیاز به توضیح دارد.

حق‌نگهدارتان.

منبع:

سیدمحمودرضا شایسته

www.salemkala.ir/blog

نظر خود را ارسال کنید