سالم کالا
 

درباره ی چای سیاه

   پژوهشهای پیرامون چای سیاه
در ذیل، نتایج تحقیقات پیرامون چای سیاه را میخوانید. از آنجائی که زوبین چای 100% سالم و طبیعی – ارگانیک – است، ما هم در تهیه و تولید چای سیاه از این تحقیقات بهره میبریم.

خواص چای سیاه 
چای سیاه که پراستفاده ترین چای در دنیای غرب است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر کند. از آنجائی که چای سیاه را به میزان بیشتری تخمیر و اکسیده میکنند، برگ آن هم تیره میشود و آن عطر معروف خود را میگیرد. به محض اینکه طعم و عطر چای به میزان لازم ارتقاء پیدا کرد، فرایند اکسیداسیون را متوقف میکنند. پس از آن برگها را در اندازههای مختلف خرد میکنند و دسته بندی هم طبق اندازۀ آنها صورت میگیرد.



چای سیاه در واقع پایهای است که انواع مختلف چای را از آن میگیرند. خوشبختانه چای علاوه بر اینکه نوشیدنی لذتبخشی است، برای سلامتی هم مفید است.
مطالعات اخیر که در نشریات پیشگام پزشکی بهچاپ رسیدهاند مؤید آن است که چای سیاه قوتبخش قلب، باعث جلوگیری از سرطان، چربی سوز، محرک سیستم ایمنی، و تسکین دهندۀ آرتروز است، ضمن اینکه با ویروس میجنگد و کلسترول زدا هم هست. همۀ اینها برای بوتۀ کوچکی که آنرا داخل مقدار کمی آب داغ بریزند، بد نیست!
جان وایزبرگر که محقق بنیاد سلامت آمریکاست میگوید: "چای بهعنوان نوشیدنیای که بیشترین تأثیر را روی سلامت دارد، فراتر از انتظارات علمی عمل میکند. راههائی که چای از طریق آن میتواند باعث ارتقاء سلامت شود حیرتانگیز است."


• در مطالعۀ بلندمدتی که در مؤسسۀ ملی سلامت عمومی و محیط زیست هلند انجام شد، رابطۀ بین مصرف منظم چای سیاه و کاهش خطر سکتۀ مغزی مشخص شد. پژوهشگران در این مطالعه، اطلاعات مربوط به خواص پزشکی غذاهای حاوی مقدار زیادی فالونوئید – فیتونوتریانت با خواص آنتی اکسیدان - را بررسی کردند. در غذاهای مورد مطالعه، هفتاد درصد فالونوئید دریافتی از چای سیاه بود و مابقی از میوهها و سبزیجات. این مطالعه در یک بازۀ 15 ساله روی 552 مرد انجام شد. محققان به این نتیجه رسیدند که فالونوئید داخل چای سیاه باعث کاهش LDL - کلسترول "بد" خون – میشود که میتواند منجر به حملۀ قلبی و مغزی شود. علاوه بر آن، مردهائی که بیش از 4 فنجان چای سیاه در روز مینوشند، نسبت به مردانی که فقط دو یا سه فنجان چای سیاه در روز مینوشند، به مراتب در معرض خطر کمتری برای سکتۀ مغزی هستند.




















• چای سیاه باعث حفظ شریانها میشود. نوشیدن چای سیاه باعث جلوگیری تصلب شرائین - که مرگبار است - میشود و عملکرد ضعیف سرخرگ را که میتواند باعث حملۀ قلبی و سکتۀ مغزی شود بهتر میکند. دکتر جوزف ویتا از دانشکدۀ پزشکی دانشگاه بوستون از بیماران خود خواست که یا آب بنوشند و یا در روز چهار فنجان چای سیاه مصرف کنند. عملکرد معیوب رگهای خونی (که یکی از عوامل خطرزای حملۀ قلبی و سکتۀ مغزی است) در کسانی که چای سیاه مینوشیدند، در عرض یک ماه تا حدود 50% بهبود پیدا کرد.

• چای سیاه باعث جلوگیری از رشد سرطان میشود. مدتهاست که تصور میشود چای باعث پائین آمدن خطر بروز سرطان معده، کولون (بخشی از رودۀ بزرگ)، و سرطان پستان میشود؛ البته چنین ارتباطی هنوز ثابت نشده اما امروز مطالعات آزمایشگاهی مشخص کرده که چای سیاه میتواند باعث جلوگیری از رشد سرطان شود. محققان دانشگاه روتگرز نشان دادند که ترکیبی بنام TF-2 در چای سیاه باعث میشود سلولهای سرطان کولورکتوم (قسمتی از روده) دست به "خودکشی" بزنند ضمن اینکه این ترکیب تأثیری روی سلولهای سالم ندارد.

• چای سیاه باعث فروکش کردن التهاب میشود. بنا به نتایج پژوهشی در دانشگاه روتگرز، TF-2 که نوعی ترکیب تازه کشف شدۀ ضدسرطان در چای سیاه است، ژن Cox-2 را که باعث التهاب میشود سرکوب میکند.

• چای سیاه ویروسها را میراند. آزمایشهای قبلی ثابت کرده بود که چای سیاه میتواند میکروبها را – از جمله میکروبهائی که باعث اسهال، ذاتالریه، التهاب مثانه، و عفونتهای پوستی میشوند - خنثی کند. پژوهش جدیدی هم که توسط میلتون شیفنباور از دانشگاه پـِیس انجام شده نشان میدهد که چای سیاه ویروسها، از جمله ویروس تبخال، را از فعالیت میاندازد. به گفتۀ وی وقتی چای مینوشیم به احتمال زیاد ویروسها را هم با آن از دهانمان میشوئیم.

• از خواص دیگر چای سیاه کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندانها، کاهش میزان کلسترول، تسکین آرتروز و شاید هم کمک به سوختن چربی باشد. 

نظر خود را ارسال کنید